Internetový gigant nabídl Evropské komisi (EK), že se zdrží používání údajů prodejců na své vlastní konkurenční maloobchodní podnikání. A zvýší viditelnost konkurenčních produktů na své platformě.
Americký online prodejce bude také přistupovat k jiným prodejcům než k sobě rovným a zařadí jejich nabídky do „nákupního boxu“ na své webové stránce, na kterém generuje většinu jeho prodeje.
Prodejci si zároveň budou moci vybrat svou vlastní společnost poskytující logistické a doručovací služby namísto konkurenčních logistických služeb Amazonu.
Evropská komise dala konkurentům a zákazníkům čas do 9. září, aby jí poskytli zpětnou vazbu k návrhu Amazonu, než se rozhodne, zda nabídku přijme a ukončí svá dvě vyšetřování.
Amazonu hrozí pokuta až do výše 10 % jeho globálního obratu, pokud jej Komise uzná za vinného z porušení pravidel EU. Internetový obchod nesouhlasí s několika závěry Komise, ale konstruktivně spolupracuje.
Komise v roce 2020 obvinila Amazon, že využívá svou velikost, sílu a data k prosazování vlastních produktů a získávání nespravedlivé výhody oproti konkurenčním obchodníkům, kteří prodávají na jeho online platformě.