Udržování věrných zákazníků by mělo být jedním z hlavních pilířů každé firmy, protože náklady na získání nových klientů obvykle bývají mnohem vyšší než náklady na udržení stávajících. Ale jak si pevnou základnu svých věrných vybudovat?
1. Vybudujte prvotřídní zákaznickou linku
Kvalitní zákaznická linka je základem každého podnikání. Chcete-li si své zákazníky udržet, musíte jim poskytovat servis na vysoké úrovni. Pracovníci by měli být přátelští, ochotní a vstřícní k jejich potřebám. Když lidé vidí, že vám skutečně záleží na uspokojení jejich potřeb, rádi se na vás zase obrátí.
2. Požadavky vyřizujte vstřícně a rychle
Vždy, když se na vás zákazník obrátí s dotazem nebo stížností, pohlížejte na to jako na příležitost. Jakmile vidí, že s ním jednáte vstřícně a snažíte se mu pomoci, bude to mít kladný vliv na jeho vztah k vaší značce. Roli samozřejmě hraje i rychlost vyřízení. Tu vám pomůže zvýšit kvalitní CRM systém.
3. Nabízejte přidanou hodnotu
Tzv. přidaná hodnota je další zaručený způsob, jak na zákazníky zapůsobit. Pokud klientela vidí, že poskytujete něco navíc (například speciální slevy, užitečné tipy a triky formou blogpostů), udržíte si její přízeň. Měli byste si však ujasnit konkrétní potřeby zákazníků a snažit se jim nabídnout něco, co je pro ně užitečné.
4. Zapracujte na komunikaci
Komunikace se zákazníky je v rámci řízení vztahů klíčová. Snažte se vytvářet silné vazby prostřednictvím sociálních médií, emailových kampaní a dalších marketingových nástrojů. Se všemi procesy komunikace a jejich koordinací vám opět pomůže vhodně zvolený CRM systém, který vám poslouží i jako efektivní nástroj pro projektové řízení.
5. Poskytujte kvalitní produkty a služby
Co je naprostý základ úspěšného podnikání? Kvalitní produkty a služby. Chcete-li, aby se na vás zákaznici obraceli opakovaně, musíte jim za jejich peníze poskytnout odpovídající poměr ceny a kvality. Nebojte se využívat pokročilé prodejní techniky jako cross selling či upselling – můžete díky nim snadno zvýšit prodej.